و این داستان عاشقانه‎ی من است ...

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

تهی از معنا ..

تکرار مکرر واژه ها - آن هم در جایی که متعلق به آن ها نیست - بسیاری از کلمات را از معنا تهی کرده است. کاش می شد مرگ را برای کلمات هم داشت! شاید معناها نیز بار دیگر تولد می یافتند. هر چند "مرگ آدمی" جایزگین خوبی برای مرگ واژه هاست، تا عادت به ابتذال دوباره برای آن ها آشکار شود. ..


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانتا

باستان شناسی سینما و خاطرۀ یک قرن

" تماشای تاریخ(های) سینما[ی] شما، قرار گرفتن در موقعیتی مشابه خود شماست، با همان پروژه ای که در ذهن دارید، طرحی که شما فکر کردید دست نیافتنی است، اما با این وجود دست یافتنی شد؛ درست مثل اشعار برشت. ... "


باستان شناسی سینما و خاطرۀ یک قرن / ژان لوک گدار، یوسف اسحاق پور / مازیار اسلامی / نشر حرفه نویسنده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانتا

خبری عجیب از ستاره ای دیگر

" در یکی از نواحی جنوبی کره‌‌‎‎ی زیبای ما مصیبتی هولناک روی داده بود. زمین لرزه ای همراه با طوفان و سیل های هولناک سه دهکده ی بزرگ را ویران ساخته و به همه ی باغ ها و کشتزارها و جنگل های آن آسیب رسانده بود. ... "


خبری عجیب از ستاره ای دیگر / خواب نی لبک / هرمان هسه / سروش حبیبی / نشر ماهی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانتا

ناطور دشت

" اگر واقعا می خواهید در این مورد چیزی بشنوید لابد اولین چیزی که می خواهید بدانید این است که من کجا به دنیا آمدم و بچگی نکبت بارم چطور گذشت و پدر و مادرم پیش از من چه کار می کردند و از این مهملاتی که آدم را به یاد «داوید کاپرفیلد» می اندازد. اما راستش را بخواهید من میل ندارم وارد این موضوع ها بشوم. ... "


ناطوردشت / جی.دی. سلینجر / احمد کریمی / نشر ققنوس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانتا

این پست را اینگونه عریان دوست دارم | دو

" من این جور چیزها را نمی توانم تحمل کنم. دیوانه می شوم. آن قدر کسل و ناراحت می شوم که چیزی نمی ماند دیوانه بشوم. من از آن مدرسه ی خراب شده الکتون هیلز متنفر شدم. ..."

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
هانتا

سفرنامه ی کلاویخو

" تیموربیک فرمانروای بزرگ پس از نابود ساختن فرمانروایان سمرقند سیور غتمش خان جغتائی، به سال 1307 (772 ه.) آن امپراطوری را مسخر ساخت و از آن تاریخ قلمرو حکومت وی وسعت یافت چنانکه بعدها خواهیم گفت. ..."


سفرنامه ی کلاویخو / روی گونسالس د کلاویخو / مسعود رجب نیا / انتشارات علمی و فرهنگی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانتا

عیشی‌ست مرا با تو ..


سه بار بگو ای خیال برو! اگر نرود، تو برو .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانتا